דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לנצל את הניקיון לפסח בדרך להצלחה 

מאת    [ 20/06/2008 ]

מילים במאמר: 1456   [ נצפה 3580 פעמים ]

איך לנצל את הניקיון לפסח ליצירת הצלחה

כשפסח מתקרב הוא משגע את כולם. פתאום כולם נעשים חולי ניקיון, רצים כל היום עם סחבות, מטליות לחות, שואבי אבק וחומרי ניקוי בשלל צבעים וסוגים. הופכים את הבית מהמסד עד הטפחות ומוודאים שלא יישאר פירור לכלוך ובטח לא פירור חמץ, בשום מקום. ולא בכדי, הרי חז"ל קבעו שחמץ אינו בטל לא בשישים ולא ברוב, חמץ אסור במשהו. אסור שיישאר כלום. הציווי האלוקי הוא בל ייראה ובל יימצא, לא משאיר הרבה מקום לספקות ודמיונות.
 
בזמן שכולם רצים אחרי אבק ופרורי עוגייה שהילד פיזר מאחורי המיטה, אני רוצה לדבר על סוג אחר של ניקיון, שעלינו לעשות מדי פעם, ואין כמו חג הפסח וחול המועד זמן טוב לעשותו.

הניקיון שאני מדבר עליו אינו נמצא בין חדרי הבית לא ברכב ולא בארונות. הוא נמצא במגירות שבראשינו.
חז"ל וכל גדולי התורה שלנו דאגו תמיד להזכיר כי חמץ אינו רק שאריות לחם ובייגלה אלא ובעיקר החמץ שבתוכנו, כשהם מתכוונים לגאווה והכבוד שהן מידות המתפיחות את האדם כפי שתופח החמץ, הכעס והעצבות, שגם עליהן נאמר כי הן מסוגלות להוציא את האדם מהעולם, ובכלל חמץ הם התכוונו ליצר הרע שעוזר לנו לטפח מידות שליליות אלו. אותם חכמים הזמינו את כל היהודים בפסח במקביל לניקיון הרגיל לעסוק גם בניקיון פנימי כדי להתחיל שנה חדשה במקום טהור יותר (שהרי נאמר בגמרא שהאחד בניסן הוא ראש השנה למלכים ולרגלים. ובאמת חודש ניסן נחשב לחודש הראשון בחודשי השנה לפי הספירה היהודית).
 
על בסיס הדברים של חז"ל על ניקיון פנימי, אני רוצה לדבר אתכם בכמה מילים על סוג ניקיון נוסף שכדאי לכולנו לעשות, ואני מתכוון לניקיון של: אמונות מגבילות שיש לנו לגבי עצמנו ומה אנחנו מסוגלים לעשות ולהשיג, ומחשבות שליליות המרעילות את מוחנו וגורמות לחוסר מוטיבציה, שחיקה וחוסר נוחות. למי שעוסק במכירות וההכנסה שלו תלויה בביצועים שלו, אמונות מגבילות ומחשבות שליליות הם דברים הרסניים ביותר המובילים לביצועים נמוכים ותוצאות עלובות, ובכל מקרה לאי יכולת לממש את הפוטנציאל האמיתי הטמון בנו ובמקצוע שבחרנו.
אמונות מגבילות הן אותם מחסומים שאנו שמים לעצמנו בדרך, אותה תקרת זכוכית בלתי נראית אך כביכול מורגשת היטב המהווה את הרף אותו  לדעתנו איננו יכולים לעבור. יש לנו אמונות לגבי מי אנחנו כבני זוג, כהורים, כאנשי מכירות, כאנשי עסקים, יש לנו אמונות הקשורות לכישרון שלנו לעשות עסקים וכסף, לסגור משא ומתן, ליכולת שלנו ליצור קשר לשכנע, יש לנו אמונות לגבי כמות הכסף שאנחנו מסוגלים להרוויח, גודל העסקה שעימה אנו מסוגלים להתמודד, כמה מהר אנחנו יכולים לרוץ ולאיזה מרחק לקפוץ. יש לנו גם אמונות בקשר למקצוע שלנו, השוק שלנו, האזור בו אנחנו עובדים, סוג האנשים איתם אנחנו מתמודדים, יכולות המתחרים. ובסה"כ יש לנו אמונות לגבי כל דבר בחיים. אמונות אלו יכולות לסייע לנו להשיג הישגים בלתי נתפסים וגם יכולות להגביל אותנו ולקעקע כל סיכוי ליצור הצלחה ופריצות דרך בחיינו.
הסיבה לכך נעוצה במנגנון הבנוי במוחנו שנקרא התת-מודע. התת-מודע הוא כמו מנוע רב עוצמה המסוגל להביא אותנו, ואל חיינו, כל דבר שאנחנו יכולים לדמיין במיוחד כשהדמיון מחוזק באמונה. רק שאין לו הבחנה האם זה טוב או רע נכון לנו או לא.
הוא מקבל הוראה ועושה הכל כדי לקיים אותה, מקבל יעד ועושה הכל כדי להגיע אליו, והוא נכון להגשים במציאות כל משאלה שלנו. מהיכן הוא מקבל הוראות? ממה שאנחנו חושבים, אומרים, ומאמינים.
אם אדם אומר שהוא לא מסוגל לזכור שמות התת מודע ידאג שכך באמת יהיה, וכך גם אם איש נדל"ן יגיד שאי אפשר לעשות הרבה עסקאות באזור שלו זה מה שיקרה, שאי אפשר לדרוש עמלות כאלו בסביבה שלו זו אכן תהיה ההתנגדות הנפוצה.
אני יכול להבטיח לכם שבכל ארגון שאליו אני הולך אני שומע משפטים מגבילים כאלו, כל מה שאי אפשר לעשות דווקא באזור הזה, ומאחר שביקרתי בהרבה ארגונים, מדן ועד לאילת אני יכול לבשר לכם שגיליתי במפתיע שבכל הארץ לקוחות לא מוכנים להזמין בקלות, תמיד המחיר גבוה מידי והמתחרה קורץ מידי ותנאי התשלום לא נוחים מידי. ככה זה בכל מקום ולא רק בתחום שלכם.

האמת היא שאלו הן רק אמונות מגבילות בדיוק כמו שפעם הייתה אמונה שאי אפשר להגיע לירח ושאי אפשר לצלול עמוק בים. לעומת הדעה הרווחת הזו ז?ול וורן כתב את הספרים "20 מיל? מתחת למים" ו"בכדור תותח אל הירח", ומישהו היה מספיק מופרע כדי להאמין לסיפור הבדיוני שלו ולחלום שזה אפשרי. תארו לעצמכם שארמסטרונג לא היה מאמין שאפשר.

האחים רייט חשבו שניתן יהיה לטוס כשכולם חשבו אותם למטורפים. בלעדי האמונה הפתוחה שלהם לעומת המגבילה של האנושות לא הייתם מסוגלים לחצות יבשות ולנחות בלונדון כעבור 5 שעות, איך העולם שלנו היה נראה בלי כל ההמצאות של ליאונרדו דה וינצ?י, אדיסון, בל, אינשטין, ועוד.
אם אנשים  לא היו מסוגלים לפרוץ את גבול האמונות המגבילות, איך היו שוברים שיאים באולימפיאדה שמהותה היא חוסר מוגבלות ותמיד להאמין שאפשר גבוה יותר חזק יותר ומהר יותר. בתפקידי כמאמן אנשי ומנהלי מכירות ראיתי הרבה אנשי מכירות שברגע ששינו את מערכת האמונות שלהם לגבי עצמם והשוק שבו הם פועלים, יצרו תוצאות מדהימות ושברו שיאים.
מה שאני מציע לכם, זה לשבת עם עצמכם ובמקום לחזור שוב על המנטרות הישנות שמרכיבות את האמונות שלכם פשוט תשבו לשנות אותן, תחשבו מה כן ניתן לעשות, איך כן אפשר לנצח ולהתגבר על כל המגבלות, איך כן אפשר לעשות פרזנטציה שמובילה לחתימה על טופס הזמנה, איך מוכרים לאותם אחוזי לקוחות שעדיין לא משתמשים בשירותים או במוצר, איך אני מגייס לקוחות חדשים באזור שלי, מה היתרונות שלי, איך אני מפצח את השוק, בזמן הזה, בתנאים האלו ובאזור הזה. כל זה על רגל אחת לגבי אמונות מגבילות.
 
ועכשיו בשתי מילים על מחשבות שליליות. מחשבות שליליות מזינות את תת המודע בכל אותם הדברים אותם אנחנו לא רוצים, והאבסורד הוא שהוא כמו חייל נאמן שיעשה הכל כדי להגשים אותם. מכירים את פתגם חז"ל "מאשר יגורתי בא לי"? זהו בדיוק המנגנון. תת המודע לא מבין שזה משהו שאני באמת לא מעוניין בו, הוא רואה את התמונה שאנחנו מחזיקים בראש ואין לו מערכת שיפוט של טוב ורע, הוא פועל כמו רוצח שכיר "תן לי תמונה וכתובת והעניין מסודר", הוא קורא את התמונה שאנחנו מחזיקים בראש ורץ ישר לשם. אז מה עושים? מחליפים תמונה, הרי אנחנו רוצים שיקרו לנו דווקא כל הדברים החיוביים, לכן צריך להפוך את המשוואה, בדרך כלל רוב האנשים ברוב היום מתעסקים במה שמטריד ומדאיג אותם ובמחשבות שליליות הקשורות לזה, לכן רובם יוצרים תוצאות עגומות. במקום זה צריך כמה שיותר, ואם אפשר בכלל, לחשוב רק מחשבות חיוביות ולצייר במוחנו תמונות חיוביות בהתאם.

המוח שלנו מדהים ביכולות המופלאות שלו ומסוגל לטפל במשך יממה בעשרות אלפי מחשבות שעוברות בו, רק שבאופן מפתיע, יחד עם זאת הוא מוגבל, ומסוגל ברגע נתון להחזיק רק במחשבה אחת ולא יותר.
את העובדה הזו כדאי לנצל, ולעשות מס? תרגילים שיעזרו לנו להזין את תת-המודע שלנו בהוראות חיוביות. 
תרגילים כמו לדוגמא לרשום לעצמי את המטרות שלי ואת ה"למה" שלי, הלמה אני רוצה להיות מצליחן על, "למה" כזה שאומר ויקטור פרנקל שמצטט את ניטשה "למה" שמסוגל לעזור לנו לעבור כל איך, ואז כל פעם שאני מהסס, לא בטוח, מודאג, נשבר, קשה לי, לשלוף במהירות את הפתק עם המטרה ועם ה"למה" שלי ולקרוא אותו שוב ושוב עד שהרגשתי משתפרת.

תרגיל נוסף שאפשר לעשות במסגרת ההכנות לפסח זה סדר וניקיון במחשבות שלנו, כדאי לקחת עט ונייר ופשוט לעשות רשימה של כל המחשבות השליליות שמעסיקות אותי ברוב הזמן עד היום, ואז כשהרשימה מלאה ואני לא מצליח לחשוב על עוד, להשתמש בטקס המסורתי של ביעור החמץ כמו שאנחנו מצווים לעשות עם החמץ האמיתי ולזרוק לאש את הרשימה ולראות אותה הופכת למאכולת אש ונעלמת ואח"כ לשבת ולרשום רשימה חדשה של כל המחשבות החיוביות שיכנסו במקום הפנוי.

תרגיל שלישי - בכל הזדמנות שאני מוצא את עצמי חושב בטעות מחשבה שלילית להחליף אותה במהירות באחרת בחיובית מתוך הרשימה החדשה.

צריך רק מאד לשים לב לא ליפול בפח, לפעמים ההרגל לחשוב מחשבות שליליות כל כך חזק שגם כשאנחנו חושבים שזו מחשבה חיובית היא בעצם לא, לדוגמא אדם עם חובות שמדאיגים אותו כל הזמן יכול לחשוב שאם הוא יחליף את הדאגה במחשבה "אני סוגר את כל החובות" אז זו מחשבה חיובית, כשבעצם אם נבחן את זה מקרוב התמונה הנוצרת ממשפט זה היא של אדם שיש לו חובות שהוא צריך לסגור, לכן תת-המודע יגשים עבורו תמיד תמונה זו והחובות לעולם לא ייעלמו, מחשבה חיובית בעניין זה תהיה לחשוב איך אני מרוויח כסף רב, או מה אני עושה לאחר שהחובות נסגרו.

ומשימה אחרונה, קנו ספרים העוסקים בהתפתחות אישית וספרים העוסקים בתחום שלכם, בהתפתחות אישית או במכירות ותקראו אותם, השקיעו חצי שעה או שעה ביום לקריאה והתמורה שתקבלו תדהים אתכם. זה ישאיר אתכם תמיד ערניים, מחוממים וגמישים מחשבתית עם אנרגיות גבוהות ומוטיבציה.
 
בכל מקרה זכרו, בכדי להצליח בתרגילים צריך להתאמן כל הזמן ולא להתייאש, גם כשקשה ולא רואים תוצאה מיד, אימון משמעותו חזרה על פעולה מסוימת על מנת לשפר מיומנות וכושר, פה אנחנו מאמנים את שרירי המוח ומשפרים את כושר המחשבה שלנו, עד היום שרירים אלו הוזנחו ותפקדו ללא שליטה, במשך שנים יצרנו הרגלי ודפוסי חשיבה מסוימים ועכשיו צריך לשנות אותם, זה לא קל, זה לא קורה ברגע, אבל התמורה למתמידים ולמתאמצים היא עצומה.
 
לסיום בקשר לשיגעון ה"ניקיון לפסח" אני רק מבקש להזכיר לכל המקרצפים שביניכם, שאבק הוא לא חמץ והילדים ובן הזוג הם לא קורבן פסח. הכי חשוב במצב הזה לעשות הכל מתוך חדווה ושמחת מצווה ולא בלחץ רוגז ורטינה, כדי שנגיע לליל הסדר שמחים ורעננים ושלכולם יהיה נעים.
אבי עידן, מפתח הסדנה ומחבר הספר "לסגור ולחייך" פילוסוף ההצלחה במכירות מהמרתקים שניתן לשמוע, מקיים הרצאות סדנאות וסמינרים בנושא הבחירה בהצלחה במכירות, ואומנות המכירה.
http://www.aviidan.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב